Úvod    Pravidla hry    Registrace týmů    Zadání šifer    Výsledková listina    Fotogalerie

 

Základní informace - ročník 2021 (Jindřichův Hradec)
 
Následující řádky obsahují informace, které mohou být pro průběh hry stěžejní.
 
  • Hra VYSOČINOU proběhne v sobotu 11. září 2021 v Jindřichově Hradci. Sraz týmů je v 10:00 hod. na Naxerově lávce (lávka pro pěší přes řeku Nežárku).
  • Pro parkování aut během hry doporučuji využít Miřiovského parkoviště v centru města.
  • Hra bude tentokrát tématicky zaměřená, věnovaná světlu, barvám a optickým hrátkám. Obtížnost šifer bude oproti minulým ročníkům trochu nižší, aby si mohli zahrát i mladší účastníci.
  • Do hry se mohou přihlásit 3 - 4 členné týmy, přičemž do cíle musí dorazit alespoň dva hráči z týmu.
  • Trasa hry povede ulicemi Jindřichova Hradce. Budou ji tvořit jednotlivá stanoviště, na kterých budou ukryty zprávy. Týmy se budou během hry pohybovat od stanoviště ke stanovišti, ze zpráv bude zjistitelné umístění následujícího stanoviště.
  • Ideální trasa je letos dlouhá 8 km.
  • Zprávy mohou obsahovat šifry, schémata, nákresy, nápovědy, fotografie, zvukové záznamy, videozáznamy a  další informace, které mohou být pro průběh hry důležité. Kromě zpráv mohou být na jednotlivých stanovištích také různé předměty a pomůcky označené logem "VYSOČINOU".
  • Cílem hry je projít všemi stanovišti až do cíle na základě vyřešených zpráv ve správném pořadí a to nejpozději   do 18:00 hod. v den startu.
  • Vyhrává tým, který přijde na cílové stanoviště ve stanoveném limitu jako první, trasa však nebude jednoduchá a za vítěze se tak mohou pokládat všechny týmy, které dosáhnou cílového stanoviště. V cíli musí týmy předložit řešení všech šifer.
  • Zprávy budou na stanovištích ukryty tak, aby je pokud možno nenašel nikdo, kdo se hry neúčastní; proto může jejich objevení chvíli trvat, hledejte je však max. do vzdálenosti 5 m od předpokládaného stanoviště.
  • Zprávy na stanovištích budou označeny logem "VYSOČINOU" a pořadovým číslem zprávy. Poslední zpráva bude mít pořadové číslo 12.
  • Na stanovišti s velkým pohybem cizích osob, kde by hrozilo reálné nebezpečí zničení sady zpráv, mohou organizátoři umístit pouze odkaz na bezpečnější místo uložení zprávy v blízkém okolí. Také tento odkaz bude zřetelně označen logem "VYSOČINOU".
  • Nebude-li uvedeno jinak, bude v šifrách použita anglická abeceda (tj. A-Z, bez diakritiky a bez písmene CH, celkem tedy 26 znaků).
  • Nebude-li uvedeno jinak, budou zeměpisné souřadnice uvedené v šifrách odpovídat souřadnicím určeným pomocí GPS.
  • Pokud se v zadání zprávy vyskytne nápis uvozený slovem PAMATUJTE, týká se tato část až některého z následujících stanovišť.
  • Během hry může tým dostat na registrovaný mobilní telefon informaci od organizátora.
  • Hra bude vyhodnocena v 18:15 hod. na cílovém shromaždišti v restauraci Střelnice. Zde bude také vyhlášen vítězný tým, zveřejněno oficiální pořadí jednotlivých týmů, správné postupy a řešení jednotlivých šifer. Na vyhodnocení hry mohou dorazit i týmy, které hru v jejím průběhu ukončí.
 

Co všechno budete ke hře potřebovat?
 
  • Dobré boty, ve kterých vydržíte chodit celý den po městě, vhodné oblečení, jídlo a pití.
  • Obyčejnou tužku, propisku, papíry nebo blok, podložku na psaní, pravítko, velké nůžky, malé špičaté nůžtičky na nehty, lepidlo na papír, průhlednou izolepu, větší kus látky, která nepropustí světlo (např. ručník).
  • Mobilní telefon s GPS navigací, čtečkou QR kódů, vhodná je stažená Seznam mapa.
  • Hodí se také různé šifrovací pomůcky, např. (De)šifrovací pravítko, které vytvořil tým NaPALM.
 

Pár dobře míněných rad
 
  • Početnější týmy mají výhodu. Tým se může lépe rozdělit, víc hlav víc ví.
  • V týmu by měl být alespoň jeden člověk, který dokáže logicky myslet.
  • Výhodou pro tým může být také "přítel na telefonu" (viz. pravidla hry).
  • Buďte psychicky připraveni na to, že hra je náročná a možná pro Vás skončí na jednom z prvních stanovišť.
  • Nepodceňte možné nepříznivé počasí a dostatečně se vybavte vhodným oblečením.
  • Nevzdávejte hru po dvou hodinách neúspěšného luštění. Překonejte sami sebe.
  • Neraďte jiným týmům, nespolupracujte s jinými týmy. Hra VYSOČINOU Vám dává možnost vyzkoušet si spolupráci v rámci jednoho týmu. Pokud se Vám opravdu nedaří, vzdejte hru a přemýšlejte, kde byl problém. Taková zkušenost je mnohem cennější než projít trasu a přitom porušovat pravidla.
  • Zprávu na stanovišti nehledejte déle než 10 minut. Pokud ji v této době nenajdete, pak jste na špatném místě.
  • Zadání a řešení jednotlivých šifer pečlivě uschovejte. Nikdy nevíte, kdy budou potřeba.
  • Mějte po celou dobu hry dostupný registrovaný mobilní telefon.
  • Pokud někde po cestě najdete zprávu, která není označená logem "VYSOČINOU", pak vězte, že s touto hrou nemá žádnou souvislost.
 

Účastnický poplatek
 
  • Účastnický poplatek je 200,- Kč za tým. Hra VYSOČINOU není organizována za účelem zisku, poplatky jsou investovány do přípravy a průběhu hry, organizátor připravuje hru bez nároku na odměnu.
  • Účastnický poplatek složí týmy na účet organizátora nejpozději do 6. září 2021. Číslo účtu včetně variabilního symbolu obdrží tým po přihlášení do hry po vyplnění registračního formuláře.
  • Zaplacení účastnického poplatku je nezbytnou podmínkou pro registraci týmu do hry.
  • Pro zájemce bude zajištěno přespání v Chalupě U Nežárky. Cena za noc 250 Kč za osobu. Tuto částku zaplatí zájemci o přespání společně s účastnickým poplatkem.