Základní informace
- ročník 2019 (Chrudim) |
|
Následující řádky obsahují informace, které mohou být pro průběh hry
stěžejní. |
|
- Hra VYSOČINOU
proběhne
v sobotu
28. září 2019 v Chrudimi.
Sraz týmů je
v 9:30 hod. na parkovišti před zimním stadionem.
- Do hry se mohou
přihlásit 3 - 4 členné týmy, přičemž do cíle musí dorazit alespoň dva
hráči z týmu.
- Trasa hry povede
ulicemi města Chrudim a v jeho blízkém okolí. Bude ji tvořit jednotlivá
stanoviště,
na kterých budou ukryty zprávy. Týmy se budou během hry pohybovat od
stanoviště ke stanovišti, ze zpráv bude zjistitelné umístění
následujícího stanoviště.
- Ideální trasa je
letos dlouhá 10,5 km.
- Zprávy mohou
obsahovat šifry, schémata, nákresy, nápovědy, fotografie, zvukové
záznamy, videozáznamy a další informace, které mohou být pro průběh hry
důležité. Kromě zpráv mohou být na jednotlivých stanovištích také různé
předměty a pomůcky označené logem "VYSOČINOU".
- Cílem hry je projít
všemi stanovišti až do cíle na základě vyřešených zpráv ve správném
pořadí a to nejpozději
do 18:30 hod.
v den startu.
- Vyhrává tým, který
přijde na cílové stanoviště ve stanoveném limitu jako první, trasa však
nebude jednoduchá a za vítěze se tak mohou pokládat všechny týmy, které
dosáhnou cílového stanoviště. V cíli musí týmy předložit řešení všech
šifer.
- Zprávy budou na
stanovištích ukryty tak, aby je pokud možno nenašel nikdo, kdo se hry
neúčastní; proto může jejich objevení chvíli trvat, hledejte je však
max. do vzdálenosti 5 m od předpokládaného stanoviště.
- Zprávy na
stanovištích budou označeny logem "VYSOČINOU" a pořadovým číslem zprávy.
Poslední zpráva bude mít
pořadové číslo 12.
- Na stanovišti s
velkým pohybem cizích osob, kde by hrozilo reálné nebezpečí zničení sady
zpráv, mohou organizátoři umístit pouze odkaz na bezpečnější místo
uložení zprávy v blízkém okolí. Také tento odkaz bude zřetelně označen
logem "VYSOČINOU".
- Nebude-li uvedeno
jinak, bude v šifrách použita anglická abeceda (tj. A-Z, bez diakritiky
a bez písmene CH, celkem tedy 26 znaků).
- Nebude-li uvedeno
jinak, budou zeměpisné souřadnice uvedené v šifrách odpovídat
souřadnicím určeným pomocí GPS.
- Pokud se v zadání
zprávy vyskytne nápis uvozený slovem
PAMATUJTE, týká se tato část až
některého z následujících stanovišť.
- Během hry může tým
dostat na registrovaný mobilní telefon informaci od organizátora.
- Hra bude
vyhodnocena v 19:00 hod.
na cílovém shromaždišti
v restauraci U Sladovny. Zde
bude také vyhlášen vítězný tým, zveřejněno oficiální pořadí jednotlivých
týmů, správné postupy a řešení jednotlivých šifer. Na vyhodnocení hry
mohou dorazit i týmy, které hru v jejím průběhu ukončí.
|
|
|
Co všechno budete ke hře potřebovat? |
|
- Dobré boty, ve
kterých vydržíte chodit celý den po městě, vhodné oblečení, jídlo, pití,
plavky.
- Obyčejnou tužku, propisku,
papíry nebo blok, podložku na psaní, pravítko, nůžky, lepidlo na papír,
průhlednou izolepu.
- Mobilní telefon s
GPS navigací a se staženou mapou (plánem) Chrudimi.
- Hodí se také různé
šifrovací pomůcky, např.
(De)šifrovací pravítko, které vytvořil tým NaPALM.
|
|
|
Pár dobře míněných rad |
|
- Početnější týmy
mají výhodu. Tým se může lépe rozdělit, víc hlav víc ví.
- V týmu by měl být
alespoň jeden člověk, který dokáže logicky myslet.
- Výhodou bude člen
týmu, který umí pracovat se zápisem čísel ve dvojkové soustavě.
- Výhodou pro tým
může být také
"přítel na telefonu" (viz. pravidla hry).
- Buďte psychicky
připraveni na to, že hra je náročná a možná pro Vás skončí na jednom z
prvních stanovišť.
- Vzhledem k termínu
letošního ročníku Vysočinou nepodceňte možné nepříznivé počasí a
dostatečně se vybavte vhodným oblečením.
- Nevzdávejte hru po
dvou hodinách neúspěšného luštění. Překonejte sami sebe.
- Neraďte jiným
týmům, nespolupracujte s jinými týmy. Hra VYSOČINOU Vám dává možnost
vyzkoušet si spolupráci v rámci jednoho týmu. Pokud se Vám opravdu
nedaří, vzdejte hru a přemýšlejte, kde byl problém. Taková zkušenost je
mnohem cennější než projít trasu a přitom porušovat pravidla.
- Zprávu na
stanovišti nehledejte déle než 10 minut. Pokud ji v této době nenajdete,
pak jste na špatném místě.
- Zadání a řešení
jednotlivých šifer pečlivě uschovejte. Nikdy nevíte, kdy budou potřeba.
- Mějte po celou dobu
hry dostupný registrovaný mobilní telefon.
- Pokud někde po
cestě najdete zprávu, která není označená logem "VYSOČINOU", pak vězte,
že s touto hrou nemá žádnou souvislost.
|
|
|
Účastnický poplatek |
|
- Účastnický poplatek
je 200,- Kč za tým. Hra VYSOČINOU
není organizována za účelem zisku, poplatky jsou investovány do přípravy
a průběhu hry, organizátor připravuje hru bez nároku na odměnu.
- Účastnický poplatek
složí týmy na účet organizátora
nejpozději do 23. září 2019. Číslo
účtu včetně variabilního symbolu obdrží tým po přihlášení do hry po
vyplnění registračního formuláře.
- Zaplacení
účastnického poplatku je nezbytnou
podmínkou pro registraci týmu do hry.
- Pro zájemce o
přespání bude zajištěno ubytování
v Domově mládeže Střední školy zemědělské a Vyšší odborné školy Chrudim.
Cena za přespání 100 Kč za osobu.
Tuto částku zaplatí zájemci o přespání společně s účastnickým poplatkem.
- Pro přespání je
nutné mít vlastní karimatky a spacáky.
|
|
|
|