Úvod    Pravidla hry    Registrace týmů    Zadání šifer    Výsledková listina    Fotogalerie

 

Základní informace - ročník 2019 (Chrudim)
 
Následující řádky obsahují informace, které mohou být pro průběh hry stěžejní.
 
  • Hra VYSOČINOU proběhne v sobotu 28. září 2019 v Chrudimi. Sraz týmů je v 9:30 hod. na parkovišti před zimním stadionem.
  • Do hry se mohou přihlásit 3 - 4 členné týmy, přičemž do cíle musí dorazit alespoň dva hráči z týmu.
  • Trasa hry povede ulicemi města Chrudim a v jeho blízkém okolí. Bude ji tvořit jednotlivá stanoviště, na kterých budou ukryty zprávy. Týmy se budou během hry pohybovat od stanoviště ke stanovišti, ze zpráv bude zjistitelné umístění následujícího stanoviště.
  • Ideální trasa je letos dlouhá 10,5 km.
  • Zprávy mohou obsahovat šifry, schémata, nákresy, nápovědy, fotografie, zvukové záznamy, videozáznamy a  další informace, které mohou být pro průběh hry důležité. Kromě zpráv mohou být na jednotlivých stanovištích také různé předměty a pomůcky označené logem "VYSOČINOU".
  • Cílem hry je projít všemi stanovišti až do cíle na základě vyřešených zpráv ve správném pořadí a to nejpozději   do 18:30 hod. v den startu.
  • Vyhrává tým, který přijde na cílové stanoviště ve stanoveném limitu jako první, trasa však nebude jednoduchá a za vítěze se tak mohou pokládat všechny týmy, které dosáhnou cílového stanoviště. V cíli musí týmy předložit řešení všech šifer.
  • Zprávy budou na stanovištích ukryty tak, aby je pokud možno nenašel nikdo, kdo se hry neúčastní; proto může jejich objevení chvíli trvat, hledejte je však max. do vzdálenosti 5 m od předpokládaného stanoviště.
  • Zprávy na stanovištích budou označeny logem "VYSOČINOU" a pořadovým číslem zprávy. Poslední zpráva bude mít pořadové číslo 12.
  • Na stanovišti s velkým pohybem cizích osob, kde by hrozilo reálné nebezpečí zničení sady zpráv, mohou organizátoři umístit pouze odkaz na bezpečnější místo uložení zprávy v blízkém okolí. Také tento odkaz bude zřetelně označen logem "VYSOČINOU".
  • Nebude-li uvedeno jinak, bude v šifrách použita anglická abeceda (tj. A-Z, bez diakritiky a bez písmene CH, celkem tedy 26 znaků).
  • Nebude-li uvedeno jinak, budou zeměpisné souřadnice uvedené v šifrách odpovídat souřadnicím určeným pomocí GPS.
  • Pokud se v zadání zprávy vyskytne nápis uvozený slovem PAMATUJTE, týká se tato část až některého z následujících stanovišť.
  • Během hry může tým dostat na registrovaný mobilní telefon informaci od organizátora.
  • Hra bude vyhodnocena v 19:00 hod. na cílovém shromaždišti v restauraci U Sladovny. Zde bude také vyhlášen vítězný tým, zveřejněno oficiální pořadí jednotlivých týmů, správné postupy a řešení jednotlivých šifer. Na vyhodnocení hry mohou dorazit i týmy, které hru v jejím průběhu ukončí.
 

Co všechno budete ke hře potřebovat?
 
  • Dobré boty, ve kterých vydržíte chodit celý den po městě, vhodné oblečení, jídlo, pití, plavky.
  • Obyčejnou tužku, propisku, papíry nebo blok, podložku na psaní, pravítko, nůžky, lepidlo na papír, průhlednou izolepu.
  • Mobilní telefon s GPS navigací a se staženou mapou (plánem) Chrudimi.
  • Hodí se také různé šifrovací pomůcky, např. (De)šifrovací pravítko, které vytvořil tým NaPALM.
 

Pár dobře míněných rad
 
  • Početnější týmy mají výhodu. Tým se může lépe rozdělit, víc hlav víc ví.
  • V týmu by měl být alespoň jeden člověk, který dokáže logicky myslet.
  • Výhodou bude člen týmu, který umí pracovat se zápisem čísel ve dvojkové soustavě.
  • Výhodou pro tým může být také "přítel na telefonu" (viz. pravidla hry).
  • Buďte psychicky připraveni na to, že hra je náročná a možná pro Vás skončí na jednom z prvních stanovišť.
  • Vzhledem k termínu letošního ročníku Vysočinou nepodceňte možné nepříznivé počasí a dostatečně se vybavte vhodným oblečením.
  • Nevzdávejte hru po dvou hodinách neúspěšného luštění. Překonejte sami sebe.
  • Neraďte jiným týmům, nespolupracujte s jinými týmy. Hra VYSOČINOU Vám dává možnost vyzkoušet si spolupráci v rámci jednoho týmu. Pokud se Vám opravdu nedaří, vzdejte hru a přemýšlejte, kde byl problém. Taková zkušenost je mnohem cennější než projít trasu a přitom porušovat pravidla.
  • Zprávu na stanovišti nehledejte déle než 10 minut. Pokud ji v této době nenajdete, pak jste na špatném místě.
  • Zadání a řešení jednotlivých šifer pečlivě uschovejte. Nikdy nevíte, kdy budou potřeba.
  • Mějte po celou dobu hry dostupný registrovaný mobilní telefon.
  • Pokud někde po cestě najdete zprávu, která není označená logem "VYSOČINOU", pak vězte, že s touto hrou nemá žádnou souvislost.
 

Účastnický poplatek
 
  • Účastnický poplatek je 200,- Kč za tým. Hra VYSOČINOU není organizována za účelem zisku, poplatky jsou investovány do přípravy a průběhu hry, organizátor připravuje hru bez nároku na odměnu.
  • Účastnický poplatek složí týmy na účet organizátora nejpozději do 23. září 2019. Číslo účtu včetně variabilního symbolu obdrží tým po přihlášení do hry po vyplnění registračního formuláře.
  • Zaplacení účastnického poplatku je nezbytnou podmínkou pro registraci týmu do hry.
  • Pro zájemce o přespání bude zajištěno ubytování v Domově mládeže Střední školy zemědělské a Vyšší odborné školy Chrudim. Cena za přespání 100 Kč za osobu. Tuto částku zaplatí zájemci o přespání společně s účastnickým poplatkem.
  • Pro přespání je nutné mít vlastní karimatky a spacáky.